Wim Huysser
Primeur op de beurs in Nürnberg voor Didak

Bekijk ook de making-of Didak timelapse
Nieuw parcours voor Didak
Didak kreeg een volledige make over en werd naast het gamma kites (Didakites) uitgebreid met 2 nieuwe productlijnen. Voortaan groepeert het Didak gamma het bestaande label Didak Kites samen met Didak Play en Didak Pool. Het nieuwe packaging design gooit hoge ogen op de beurs in Nürnberg (foto) waar de spits werd afgebeten en het redesign in primeur wordt voorgesteld. Bekijk zeker ook de timelapse van ons werk voor Didak.

Nieuw packaging concept
Aangezien de vlag de lading niet meer dekte, gingen we over op een complete rebranding van het merk Didak. Dit vroeg tegelijk om een nieuwe aanpak voor de verpakking.
De probleemstelling van de verpakking was:
- Visueel consistent
De drie productlijnen moeten dezelfde look & feel hebben en toch voldoende onderscheidend zijn. - Focus op product
In de vorige verpakking was het een heuse zoektocht om het product te herkennen. Dit moest nu anders.
Door het logo een prominente plaats te geven, leggen we de nadruk op het merk. Drie kleurcodes werden in het leven geroepen, oranje (kites), turquoise (pool) en groen (play). In combinatie met het unieke patroon zorgt dit voor een speelse, maar toch heel herkenbare stijl. Zonder veel andere franjes geven we het product de ruimte die het verdient, waardoor een potentiële koper zich makkelijk kan oriënteren binnen het productgamma.

Didak Pool is de eerste nieuwe productlijn onder Didak. Het betreft de zgn. inflatables of opblaasbaar speelgoed voor in het zwembad. Denk je daarbij aan de klassieke krokodil of dolfijn? Fout, want Didak Pool is net dat tikkeltje origineler. Denk aan een donut, een pizza, flamingo, smartphone, ananas, gin & tonic, teenslipper… Hippe gadgets for lots of waterfun! De verpakking ligt in dezelfde lijn van de kites, met een nieuwe kleurcode en een nieuw patroon om het onderscheid te benadrukken.

Didak Play, de tweede nieuwe productlijn onder Didak, groepeert allerlei speelgoed voor buitenactiviteiten. Opvouwbare badmintonsets, voetbalgoals, schoppen om zandkastelen te bouwen,… Didak heeft het allemaal. Bekijk zeker ook de timelapse van ons werk voor Didak.

Wie is Didak?
Het oorspronkelijke merk Didak werd recent overgenomen door Beeusaert-Braet uit Knokke-Heist. Zij zijn sinds geruime tijd verdeler van een groot assortiment speelgoed op de Belgische markt.
Ook hun eigen label Varoni vind zijn weg binnen de Benelux. Na de acquisitie van Didakites in 2016 verwerft Beeusaert-Braet daarmee de status van wereldwijde speler in de speelgoedsector met distributie in 35 verschillende landen.