Wim Huysser

GDPR #1: We’d gladly be your company’s GDPR-matchmaker!

GDPR Part 1

Het is bijna zover: de GDPR-wetgeving (General Data Protection Regulation) treedt op 25 mei 2018 in werking. De huidige privacywetgeving wordt strenger wanneer het aankomt op het verzamelen en opslaan van data.

De overheid wil hiermee de privacy van de consument beter beschermen. Indien een bedrijf zich niet aan de nieuwe richtlijnen houdt, volgen boetes die kunnen oplopen tot 4% van uw globale omzet. Doppia Vu helpt u graag uw bedrijf GDPR-proof te maken.

Maak een dataregister op

  • Waar worden persoonsgegevens verzameld binnen uw bedrijf?
  • Hoe bewaart u gegevens van uw medewerkers?
  • Gebruikt u een CRM-systeem?
  • Benadert u (potentiële) klanten via sociale media of Google?

Breng al deze gegevens in kaart. Hierbij lijst u alle persoonlijke data op: namen, mailadressen, locaties, IP-adressen, device-ID’s, enz.

Vraag en controleer de toestemming

Heeft u vandaag bij het verzamelen van uw data op de juiste manier de toestemming gekregen van uw klanten en medewerkers?

Voor alle persoonsgegevens heb je specifiek toestemming nodig van de klant waarbij het duidelijk is waarvoor de data zal dienen. Standaard aangevinkte hokjes zijn hierbij definitief verleden tijd.

Enkele concrete voorbeelden:

  • Je mailadres wordt gebruikt voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
  • Je geboortedatum wordt gebruikt voor een verjaardagmail.

Denk ook na over hoe u uw klanten en bezoekers toestemming kan laten geven zonder irritante cookies.

Doppia Vu helpt u graag bij de analyse van uw databases en met een klantvriendelijk plan om de data te genereren die u wenst zonder dat uw klant aan gebruiksgemak moet inboeten.

Lees GDPR #2: Laat de Avenger in je bedrijf naar boven komen om je klanten te verzekeren dat hun data sterk beveiligd is!