Author Image
Trui Beel

Opvallende social media-trends voor 2018

blog-2017-11-social-media-trends-small

Het jaar is nog niet ten einde en de eerste lijstjes duiken alweer op. De komende weken en maanden zal je er niet naast kunnen kijken. Uit dit lijstje haalden we alvast de meest opvallende trends op social media vlak.

Social media worden volwassen en het gaat zeker niet langer over kwantiteit en interactie (likes, shares, comments, …) maar meer en meer over kwaliteit en conversie. Het feit dat social media al lang niet meer gratis zijn en het komende jaar nog meer zullen evolueren naar echte productiebedrijven zal deze trend nog versterken. Targetten en planmatig te werk gaan is hier dus zeker de boodschap.

Ik wil de grootste zijn

Het zal je niet verwonderen dat Facebook het grootste stuk van de social media taart, met onder meer dochters WhatsApp en Instagram, inneemt. En hun toekomstplannen liegen er niet om… een stevige positie die ze absoluut wensen te behouden.

Denk ‘mobiel’ en denk ‘creatief’. Twee belangrijke sleutels om je publiek te bereiken en er uit te springen. Zo niet verdwijn je in de massa aan prikkels.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Video en augmented reality breken helemaal door en zijn nu reeds populair op Snapchat en Instagram, twee typische jongeren kanalen. Wat ons betreft een vette kluif waar heel wat ondernemingen zullen (willen) op inzetten… en misschien ook hun tanden op stuk zullen bijten gezien de snelheid waarmee alles evolueert en de niet te ontkennen generatiekloof.

Samenvattend kunnen we stellen dat social media meer en meer behandeld kunnen worden als de overige volwassen mediakanalen in je marketingactieplan met aandacht voor meetbare resultaten als bereik, frequentie en conversie.

Het volledige artikel kan je lezen op Frankwatching.

Geef een reactie

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>