Author Image
Niek Willemarck

Google Mobilegeddon

Mobilegeddon

Een aangepast algoritme

Eerder deze week introduceerde Google zijn nieuw algoritme voor de getoonde zoekresultaten op mobiele apparaten. Websites die niet geoptimaliseerd zijn voor smartphones tuimelen mogelijks in de rankings door deze verandering. Deze kan een grote shift veroorzaken in het aantal bezoekers voor uw website, als deze niet voldoet aan de nieuwe normen.

Een website die op de eerste of tweede plaats stond in de zoekresultaten kan mogelijks tot een 9de of 10de plaats zakken, zegt onafhankelijke anaylist Greg Sterling.

In 2012, publiceerde Demand Media een verlies van 6.4 miljoen dollar in zijn cijfers, en stak deze verliezen vervolgens op Google met zijn ‘Panda update’, de update in Google zijn algoritme dat het bedrijf liet tuimelen in de rankings.

Iets meer dan de heflt van alle zoekopdrachten worden nu gedaan via een smartphone zegt Sullivan, een aantal dat blijft groeien, naarmate meer en meer mensen de overstap doen naar een mobiel apparaat.

Hoe testen?

Maakt u zich zorgen over uw website? Google heeft een ‘Mobile-Friendly’ testpagina. Test uw website door naar https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ te surfen en kijk of uw website voor de test slaagt.

 

Geef een reactie

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>